Paprika, paprika, paprika…

19554545_10155362694846698_3512570302704254992_n

Efter en handlingstur på hemköp kom jag hem med 6 st stora paprikor. För 10 kronor påsen tyckte jag det var så värt det – paprika brukar vara svindyrt. Men så funderade jag på vad jag skulle göra av all paprika i mitt ensamhushåll närmaste dagarna. Dottern kommer på middag imorgon men till det har jag redan lagat blomkålsfräs som vi ska fylla i hemgjorda wraps. Hmmmm…

Paprikapasta!

Egentligen är det rätt så lika såsen jag gjorde härom dagen till pasta men jag lägger i rostad paprika, lite mindre mängd cashewnötter och ingen redning och så äter jag det med färsk basilika och persilja från odlingen jag gömt för katten på balkongen 😀

Det finns en liknande här (och på många andra ställen på nätet):

http://thevegan8.com/2014/03/04/creamy-red-pepper-sauce-with-fresh-basil/

https://minimalistbaker.com/vegan-roasted-red-pepper-pasta-gf/

2 kommentarer Lägg till din

  1. WoW skriver:

    Lägg in paprika i vitvinsvinäger som jag gjorde, det är himmelskt gott!
    Receptet finns på min FB som ett dokument 😛

    1. Maria skriver:

      Ska kolla!

Lämna en kommentar