Muffins


Vaknade i morse och såg ett inlägg på fb
https://www.walkersplantbasedway.com/walkers-popeye-muffins/
Och kände att jag var tvungen att ha muffins till frukost idag 🙂

Sätt ugnen på 175 grader eller 165 grader varmluft

*obs att 1 cup är 2,4 dl ca. Mina decilitermått har även markering för ”cups” så jag använder det

2 bananer
2 koppar* (knappt) fullkornsmjöl
2 koppar färsk spenat. Jag tog en kopp fryst tinad
3/4 kopp växtmjölk
1/2 kopp äppelmos (osötat)
2 msk malet linfrö
6 msk vatten
1 tsk vaniljpulver (det bruna)
2 tsk bikarbonat
1/2 tsk bakpulver
¨
Mixa, i matberedare, alla blöta ingredienser.
Rör ner de torra och blanda.
Jag hade ingen muffinsform (slängde den när jag byggde om köket) så jag tog aluminiumformar och fick 25 st muffins

Grädda ca 8 minuter. Kolla med sticka. Jag körde en minut till i taget tills dom varit inne i 12 minuter.
För muffinsform rekommenderar hon 20-23 minuter.

Låt dom inte bli för torra för torra muffins gör ingen glad. Inte ens om det är spenat i dom 😉

Kommentera

