Potatiskakor – påfflor!

2015/01/img_3030.jpg

2015/01/img_3032.jpg

2015/01/img_3031.jpg

2015/01/img_3034.jpg

2015/01/img_3033.jpg

Plocka fram våffeljärnet och våffla kokt potatis!
Koka potatis, med skal på och lägg dom avrunna potatisarna i ett våffeljärn som fettats in. Kläm ihop. Mindre potatisar – i småäggsstorlek funkar bäst.

Toppa med det ni gillar. Hemma hade dottern gjort en fantastisk salsa på rostade tomater och paprika salsa så jag tog av den, skivade avokado och åt blomkåls och broccolisallad med majs till.

Kan se toppingar av tex tångkaviar, hummus eller pesto framför mig om jag fantiserar lite.
testa!

9 kommentarer Lägg till

  1. WoW skriver:

    Fiffigt ju!
    Verkar gott 😀

    1. Maria skriver:

      Och så enkelt!

      1. WoW skriver:

        Det med!

  2. guwima skriver:

    Tack! En till måstetestagrej ser jag och busenkelt!

    1. Maria skriver:

      och det borde ju funka med tex sötpotatis tänker jag?

  3. Lotta skriver:

    fantastiskt!!! Du är ju galet bra! Tack för tipset! 🙂

    1. Maria skriver:

      Det hittade jag på en vegansida för ett tag sedan och glömde bort tills jag fick en ohindrad impuls igår 🙂

Kommentera

