Testar glutenfri pasta..

on

img_20180725_164509_8578045104807308857244.jpg

Jag gillar egentligen gluten eller gluten och gluten – jag gillar vitt fluffigt bröd och vit pasta. Jag gillar inte ens fullkornspasta. Ok, nog med ärlighet. Eftersom jag bestämt mig för att äta glutenfritt året ut och jag ibland vill ha pasta så får man bita i den hårda makaronen!

Idag testade jag Kung markattas röda linspasta

132703

Den serverades med cashewnötssås ,  kokt broccoli och svamp och det smakade helt ok. Pastan kokade jag i 4.5 minuter sedan hällde jag den rumstempererade såsen på och toppade med broccoli och svamp.

T.o.m den 16-årige sonen åt av det och det tillhör inte vanligheterna.

 

8 kommentarer Lägg till din

  1. MiesLiv skriver:

    Kul att sonen åt också. Det måste nästan firas. 🙂
    Varför äter du inte gluten? Är det pga Hashimotosen?

    1. Maria65a skriver:

      Jag testar en antiinflammatorisk kost. Det är ju ingen stor grej egentligen eftersom jag ätit så lite gluten av ren vana efter att dottern med celaki bodde här i så många år.

      1. MiesLiv skriver:

        Det känns rätt naturligt att äta antiinflammatoriskt ö.h.t.
        Å för dig är det rätt lätt att lägga om till det. Skönt! 🙂

        1. Maria65a skriver:

          Det är ju nästan som vanligt, bara lite mindre godis 😀

          1. MiesLiv skriver:

            Det är just det där med godis som är värst. 🙂
            Jag och en kompis gjorde eget godis för ett tag sedan. Bär, citron och veg.gelatin och vips kan du göra godisremmar eller annat. Suveränt.

            1. Maria65a skriver:

              Fast jag gillar ju salta S-märken men jag tänker att det är bra att äta ibland 😀
              Livet ska inte bara bestå av att undvika saker. man måste leva med.

            2. MiesLiv skriver:

              Ja för vi lever ju inte alls när vi är supernyttiga 😃

            3. Maria65a skriver:

              Utan salta s-märken = inget liv. Det är jag övertygad om.

Lämna en kommentar