Curry – kokos – ramen


Efter att igår ha samtalat via mess med kollegan som har kinesiskt ursprung skrev han ordet ”Ramen” och jag blev toksugen på nudlar. Det var inte alls vad jag tänkt laga till middag men nu blev det så och mängden räckte till middag idag med och en ny rätt av såsen imorgon! Det ni!
Receptet kommer från https://minimalistbaker.com/coconut-curry-ramen/

Börja med buljongen för den tar dryga timmen…

Jag valde att ha lite picklad paprika i för det saknades något syrligt och all kimchi jag gjorde förra året är såklart slut.

Imorgon blir buljongen något jag rör i kokt råris och serverar med sötpotatistärningar och blomkål som jag kör i min airfryer och lite groddar på det.

 

Kommentera

