Rawfoodfalafel 

Vad som händer veckor när jag jobbar natt är följande: jag minns inte hur jag lagat maten :O

Falafel fixade jag tidigare i veckan och igår när jag skulle skriva ner receptet var det helt tomt i huvudet. Vad hade jag i? Morot, solroskärnor, persilja men sen då? Det är HELT tomt i min skalle.

Fast grejen var ju mer att kolla om min varmluftsugn fungerade som en ”dehydrator” och det verkar ha gått bra, ställde ugnen på 40 grader och körde falafeln i 16 timmar.

Resultatet blev en smakrik och knaprik liten boll 🙂
Inspirationen kommer härifrån:
http://happyandraw.com/gluten-free-raw-falafel-recipe/

11 kommentarer Lägg till

  1. MiesLiv skriver:

    Inga kikärter?

    1. Maria skriver:

      Nej, inga 🙂 DET minns jag

      1. MiesLiv skriver:

        Jag kan komma med fler förslag så minnet kickas igång!? 🙂
        Bönor eller andra ärtor?

        1. Maria skriver:

          Hahaha, nej det vara bara frön. Det är ju rawfood 🙂 Ska se om jag hittar ngt liknande recept på nätet för jag minns inte ens var jag hittade det som inspirerade mig 😀

          1. MiesLiv skriver:

            Det går ju att ha råa bönor och ärter också tänkte jag. 😋
            Det blir väl så jäkla energitätt med bara frön.

            1. Maria skriver:

              Det var mer morot och selleri än frön och Per styck blev det nog blygsamt. Tror att det blev 25-30st och jag har ätit fem per måltid

  2. pysbloggen skriver:

    Happ, nu vill jag ha falafel…

    1. Maria skriver:

      Jag har det till lunch 🙂

Kommentera

