Banan och havrekaka

on

”Fyra ingrediens kakor”

2-3 övermogna bananer. Jag hade små så jag tog tre st

3 dl havregryn ev lite mer så att smeten bli klickbar.

4 msk mandelsmör

Rör ihop och tillsätt hackad choklad ca 50 g.

Klicka ut på bakplåtspapper

Kör i ugnen i 12 minuter i ca 170 grader varmluft.

Nästa gång ska jag ha lite rivet skal från apelsin eller citron i. Saknade det lite.

4 kommentarer Lägg till

  1. pbloggen skriver:

    Nu har jag testat! Mums, men lite märklig konsistens. 👍

    1. Maria skriver:

      Ja men nyttigt fika 🙂 och ett bra sätt att göra av med övermogna bananer….

      1. pbloggen skriver:

        Precis! Och grannen blev jätteglad!
        Jag ska ta en till kaffet strax. Eller två… 😉

Kommentera

