Syrad stjälkselleri

on

img_0971-1

Smaken idag, 7 dagar senare, överraskade mig. Sellerin är knaprigt seg och smakar selleri men ändå inte. Jag gillar vanligtvis inte ens stjälkselleri. Nu åkte den in i kylen eftersom receptet säger att den bli ännu bättre efter en vecka där. Konstigt nog betedde den sig inte som det andra syrade jag haft stående på kylskåpet. I det andra burkarna har det pyst och bubblat men i selleriburken har det varit tyst men det har doftat mjölksyrat.

Jag följde receptet nedan men använde chili istället för dill för jag hade ingen dill hemma 🙂

http://www.picklemetoo.com/2012/03/23/brine-pickled-celery/

Kommentera

