Vegansk skagenröra 



Ändå sedan jag var på Mies 50års skiva och smakade på den fantastiska veganska skagenröran så har jag drömt om Skagen. Nu råkades jag ha Tofutti hemma istället för majonnäs – tur för det blev jättegott!

Jag mixade en burk Tofutti med lite imat för att den skulle bli aningen lösare i konsistensen, smulade ner ca 50 gr tofu, körde rödlöken lite i skålen där jag mixat Tofuttin vilket gav en svagt rosa färg (var ute efter det), rev skalet på citronen och pressade ner lite citron, slängde i halva burken tångkaviar och nästan hela krukan dill. Smakade av och saknade något – tångkaviaren på tub (därför finns den inte på bilden) och tryckte ut de sista två matskedarna ur tuben. Saltade, pepprade och hackade ner lite chili.

kaviar_pa_tub.preview

Perfekt ju!

4 kommentarer Lägg till

  1. MiesLiv skriver:

    Jag måste verkligen göra din variant också. Låter galet god.
    Å med tanke på Tofutti måste jag också göra en Tiramisu. Jag ÄLSKAR Tiramisu!

    1. Maria skriver:

      Vem älskar inte tiramisu???

      1. MiesLiv skriver:

        Då gör vi som så att du fixar Skagen, jag fixar Tiramisu. Å så en jävla massa bubbel!
        Deal?

        1. Maria skriver:

          👍🏻✊🏻✊🏻✊🏻

Kommentera

