Kombucha

På 90-talet gjorde jag mycket Kombucha och minns inte ens varför jag slutade men för några veckor sedan blev jag sugen på att börja igen (för dyrt att köpa på flaska) så jag beställde en Scoby (svampen som behövs för fermenteringen) samt lite startvätska.

Första omgången gjorde jag bara för att få mer startvätska så av den drack jag inget medan söndagens färdiga Kombucha tappades upp på flaskor med lite björnbär och rivet citronskal. Nu ska dom stå för en andra fermentering till på onsdag när jag stoppar in dom i kylen.

Varför dricka Kombucha?

Snälla bakterier är bra för magen.
Ger en viss mättnadskänsla.
Innehåller antioxidanter.
Organiska syror och enzymer.
B-vitaminrik

4 kommentarer Lägg till

  1. WoW skriver:

    Du får ta med en flaska så man kan smaka innan vi går in bakom vätskelösa delen på Arlanda!

  2. guwima skriver:

    Hur tänkte du nu Wow? Vätskelösa? 😀

    1. WoW skriver:

      Alltså medhavd 😉

    2. WoW skriver:

      Haha jo vätska lär väl finnas i överflöd annars 😂😂😂 även på den sidan!!

Kommentera

