Eryngii på bröd

on

 

Eftersom jag röjt hemma hela veckan har tid avsatt för att laga mat varit bortprioriterad så därför blev jag glad när jag i grönsakslådan hittade tre stycken Eryngii (vakuumförpackade) som bara låg och väntade på att bli uppätna.

Skar svampen i bitar och fräste i fett, pressade ner lite vitlök, hällde över fryst persilja, saltade och pepprade. När svampen fått färg slog jag över 3 msk havregrädde och lät den koka in innan jag hällde allt på ett bröd och käkade snabblunch nästan stående i köket. Mat på mindre än 10 minuter

8 kommentarer Lägg till

  1. pbloggen skriver:

    Hmm… där är den där svampen igen. Får kanske testa?

    1. Maria skriver:

      den har en väldigt köttig smak och konsistens och behöver inte vattnas (svettas?) ur som vanlig svamp när man steker den.

      1. pbloggen skriver:

        Finfint! Ska testa en ny liten butik i arbetsstaden.

        1. Maria skriver:

          Vad kul! Då får jag vänta och se vad du tycker om dom 🙂

        2. Maria skriver:

          Du som bor så nära borde ta med sig mAnnen och käka på Sticks n’ sushi i Köpenhamn, dom har den på menyn 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Svampen fanns inte i butiken, kollar vidare.

    1. Maria skriver:

      Kolla butiker med asiatiska livsmedel

      1. pbloggen skriver:

        Det var en sån jag var i, men jag tror mer på Malmö. 😉

Kommentera

