Kall chiagröt

on

IMG_9144

Jag är verkligen ingen frukostperson. Det spelar ingen roll vad klockan är – jag vill att lunch ska vara mitt första mål mat för dagen och jag mår bra av det. Däremot äter jag alltid på kvällen och igår gjorde jag lite chiagröt.

Chiafrön i vätska smakar inget i sig själv, det är vad man har till som ger smak. Igår använde jag frysta hallon, en liten banan, lite russin och kokosflingor som jag blandade ner med 2 dl osötad mandelmjölk (felköp, den smakar äckligt), 1 tsk lönnsirap, 2 msk chiafrön. Allt fick stå i kylen i två timmar innan det var dax att äta!

 

6 kommentarer Lägg till

  1. pysbloggen skriver:

    Frukost=kaffe, valfritt antal koppar.

    1. Maria skriver:

      Så ser min frulle ut 🙂

  2. guwima skriver:

    Kan vara utan utan frukost men äter helst det. Äter på kvällen brukar jag inte göra när jag är själv däremot är jag inte svår att kompisäta kvällstid….

    1. Maria skriver:

      Och jag brukar kompisäta frulle 🙂

      1. guwima skriver:

        Märkte det på resan 🙂

        1. Maria skriver:

          Sällskap vid matbord är en viktig del av gemenskap 🙂

Kommentera

