Höstig gryta


  
  
  

Inspirerad av ett recept från kokboken ”The Oh She Glows Cookbook” lagar jag gryta utifrån de saker jag har hemma, byter ut och smakar av och det luktar gudomligt i köket. Perfekt senhöst mat!

http://ohsheglows.com/

Jag saknar paprika men dottern köpte färska pimento så dom ersätter paprikan och en aubergine i kylen tärnas ner och jag kryddar lite extra med färskriven ingefära och malen spiskummin. Hade ingen jalapeno så jag hällde i lite srirasha, funkar det med. Allt funkar!

Kommentera

