Tofufrittata

   
    
 
Fick mängder av mangold av en fd kollega och bestämde mig för att göra Tofufrittata

Skölj mangold (ca 20 blad – stora)och ta bort den nedersta grova delen av stammen.  strimla bladen

Blanda i en bytta:

400g utkramad, smulad, hård tofu
1 dl Bjäst
1 liten burk majs
2 msk dijonsenap
1 msk tamari
svartpeppar
rör ihop
(jag hade massor av basilika hemma så det åkte ner en massa blad)

fräs vitlök i fett i en stekpanna och när den tagit färg – lägg i den strimlade mangolden. låt mjukna.

blanda bladen med tofuröran och smaka av.Salta vid behov.

teyck ut i en form och kör i ugnen tills frittatan fått färg på.
skeda upp och ät med en fräsch sallad

3 kommentarer Lägg till

  1. Nu blev jag hungrig. Jag gjorde tomatsås igår som nog puttrade i nästan tre timmar. Rostade också en hel vitlök i ugn som jag sedan mixade och hade i tomatsåsen. Överåt sen pasta m sås. Gotteligott.

    1. Maria skriver:

      Det enkla är det goda!

      1. Vid ett fåtal fungerar tesen ”less is more”

Kommentera

