Kikärtsdippa med sting!

IMG_4156

receptet kommer härifrån och jag kommer garanterat att göra det fler gånger!

http://www.theveganhousehold.com/lunch/chickpea-caper-and-black-olive-dip/
På svenska:

Ingredienser

400g kikärtor
3 tsk kapris
10 svarta kalamataoliver – urkärnade
5 msk vatten
3 msk olivolja
2 klyftor vitlök
1/4 tsk cayennepeppar
1 msk paprikapulver
1/4 tsk senapspulver
2 nypor salt

Peppar att smaksätta med

METOD

Lägg alla ingredienserna i en matberedare och kör tills det är slätt.
Låt stå i kylen ca 30 min före servering

Jag sprinklade lite olivolja och paprika över röran och la oliver på!

7 kommentarer Lägg till

  1. pbloggen skriver:

    Mums!
    Jag gjorde hummus I helgen. Supergott på nybakat fröknäcke. 😛

    1. Maria skriver:

      och det här var hummus x 28 i smak!

  2. Smarrigt. Har kikärter o gröna oliver hemma så jag kanske gör en variant på din.

    1. Maria skriver:

      det gav en bra sälta!

  3. WoW skriver:

    Lite kul att när vi träffades första gången åt du helst inte varken kapris eller kikärtor 😀

    1. Maria skriver:

      Jag utvecklas av umgänge

      1. WoW skriver:

        På många sätt och vis 😀

Kommentera

