Stekt ris

on

2015/01/img_2965.jpg

2015/01/img_2966.jpg

2015/01/img_2967.jpg

Snabblunch av matrester och lite grönsaker

Tinade lite basmatiris som låg kokt i frysen, hittade en påse med jackfruit i en fryslåda och dagens lunch tog form

Lite stekta grönsaker, vitlök och chili – fräs
Fräs det andra.
Smaksätt med Tamari och sesamolja
Klart att käka.
Kan det bli enklare?

7 kommentarer Lägg till

  1. pbloggen skriver:

    Men åh vad jag letar efter den där frukten, men ingenstans hittar jag den! Jag får delegera uppdraget till dottern inne i stan, där lär den ju finnas.

    1. Maria skriver:

      Har du ingen asiatisk butik i krokarna?

    2. Maria skriver:

      Möllevångstorget!

      1. pbloggen skriver:

        Japp, dottern bor ett snäpp därifrån, så hon får fixa det. 🙂
        Det man inte kan köpa i de kvarteren, kan man inte köpa någon annanstans heller…

  2. Du borde få göra en kokbok, du är grym att få till det i köket …. så härliga färger också !!

    1. Maria skriver:

      Tack! Min kokbok är ju här 🙂

      1. Jo, men att du skulle tjäna pengar på det tänkte jag 🙂

Kommentera

