Jackfruit dag två

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/409/9857509/files/2014/12/img_2527.jpg

När jag kom hem i morse var jackfruiten i slowcookern klar (vilken svenengelska det blev!), drog isär bitarna med två gafflar, plockade bort dom största fröna och lät hela grytan bara stå eftersom jag var så trött.

Nu kan man äta den och använda som pulled pork eller som fyllning i tacos eller torillas men jag gillar min jackfruit lite ”bränd” så jag kör in den på en plåt i 225 grader ca 20 minuter. För att få lite svarta kanter.

Äger man ingen slow cooker funkar det lika bra att göra i en stor gryta på spisen, tar ca 45 minuter att få bitarna så mjuka att dom går att dra isär. Vissa kokar bara i buljong och andra i mer starkare vätska – som jag gjorde igår. Det där kan man välja själv.
För mig är det viktigaste att det finns en smak av spiskummin, sött, salt, chili och lite röksmak!

http://www.nutrition-and-you.com/jackfruit.html

Kommentera

