Röra med Bjäst!

IMG_2214.JPG

 

 

Bjäst är grejen!

Fixade lite snabbmat igår. Till vardags får maten ta max 30 minuter, längre tid orkar jag inte.

Så medan riset kokade fräste jag svamp, purjo, chili, squash, broccoli, spenat och majs i wokpannan och hällde sedan över det kokta riset och en bytta havrefraiche. saknade något i smakväg och kom att tänka på Bjästen. Självklart! 1 dl Bjäst gjorde susen rent smakmässigt eftersom Bjäst smakar ost 🙂

 

11 kommentarer Lägg till

    1. Maria skriver:

      Och gott i matlådan 🙂

      1. Verkligen. Här blev det en äggmacka med kaviar. Hann liksom inte med mer vid lunch idag (eftersom jag inte förberett ngt).

        1. Maria skriver:

          Den veganska kaviaren är godare än vanlig

          1. Njae jag är lite skeptisk. Tänker att dina veganska smaklökar är tillvanda ☺

            1. Maria skriver:

              Den smakar rökt kaviar, inte som kalles utan den där i vit tub som är lite finare

            2. Uäck. Jag kör förvisso Svennes kaviar med massor av socker i 😜

  1. Mies liv skriver:

    Note to self. Jag MÅSTE komma ihåg att köpa bjäst!

    1. Maria skriver:

      Jag använder mängder med Bjäst.

  2. pbloggen skriver:

    Ska vi beställa en pall med Bjäst och dela på den?! *skriver också upp på min lista*

    1. Maria skriver:

      hahahaha, det räcker nog med en påse till att börja med 😉

Kommentera

