Fick tips om biffar

on

WoW tipsade i hennes blogg om de goda jordnötsbiffarna hon ätit och jag tittade på bilden och konstaterade att jag inte kände igen märket EKKO bara för att hitta det i frysdisken på Hemköp i förorten där jag bor.

Idag blev det bara jag till middag så jag skippade middagsplanen och värmde jordnötsbiffen som blev över från dotterns mat igår. Hon tål inte soja och valde bort tempehn som jag åt.

Och vet ni vad – biffarna var ju jättegoda – om man gillar jordnötter och det gör jag ju 🙂

Ska bli intressant att prova rödbetsbiffarna och nuggetsen som vi oxå passade på att köpa!

11 kommentarer Lägg till

    1. Maria skriver:

      Ibland behöver man förenkla tillvaron

      1. Exakt. Alltud bra att ha lite survival food för stressiga eller lata dagar

        1. Maria skriver:

          Eller bara för att ha. Man kan satsa lite extra krut på att göra jordnötssås istället 🙂

          1. Den jag gjorde t vårrullarna var jättegod. Hett vatten, jordnötssmör, japansoja o sweetchili. I sin enkelhet ☺

  1. WoW skriver:

    Visst var de just lagom på alla sätt 🙂
    Själv tig jag äntligen och frågade herr Google vad temphe egentligen är och funderar nu på var det kan finnas i Ua…?!

    1. Maria skriver:

      Kolla bland asiatiska varor men köp inte konserverad!!!

      1. WoW skriver:

        Inplastad?

        1. Maria skriver:

          Ja, bara färsk

          1. WoW skriver:

            Får kolla runt!

Kommentera

