Matplanering

Allt jobbande har gjort att jag lagat mat lite på känn av det som funnits hemma när jag trött ramlat in från jobbet. Eller tagit en macka med avokado på och bara ägnat mig åt riktig matlagning ibland. Jag saknar matlagningen så nu fixar jag en veckomatsedel för resten av veckan!

Tisdag:
Sojabiffar med palsternacksmos

Onsdag:
Färslimpa

Torsdag:
Chili

Fredag:
Potatissalladen – igen för att den är så god!

Lördag:
Sötpotatis med sojastrimlor Fast jag ska ha quinoa med dressing istället för sojastrimlor

Söndag:
Phad thai

Antar att allt detta lär generera en massa matlådor. Perfekt!

3 kommentarer Lägg till

  1. Corleonia skriver:

    Palsternacksmos? Låter spännande, får testas här hemma 🙂

    1. Maria skriver:

      Jag älskar palsternacka i alla former!

      1. Corleonia skriver:

        Jag gjorde palsternackbiffar för några dagar sedan, så gott!

Kommentera

