Cashewkräm och stekta grönsaker

IMG_1023.JPG

IMG_1026.JPG

IMG_1024.JPG

La cashewnötter i blöt i morse när jag steg upp – man vet aldrig när dom behövs 🙂
Efter 6 timmar (kunde varit kortare men jag glömde bort dom) mixade jag nötterna med riven vitlök, salt och chili och spädde sedan med mandelmjölk tills det var krämigt. Hade jag haft en bättre matberedare hade det sett ännu krämigare ut…

Så nu vid 16 tiden kände jag mig sugen på lunch/middag (jag har jobbat natt) och stekte ihop:
palsternacka
squash
paprika
chili
lök
rester av råris
salt
kokosolja

Lite oliver till och middagen är komplett och lätt som en plätt 😉

5 kommentarer Lägg till

    1. Maria skriver:

      Mycket gott fast aningen mycket vitlök. jag är som inte mycket för lite

      1. pysbloggen skriver:

        Varför lite när det funkar med mycket?

  1. pbloggen skriver:

    Aha! Tackar, här ska det krämas på framöver. :-p

    1. Maria skriver:

      keep on kräming 😉

Kommentera

