Melonsalsa

on

1507084_10152609604911698_2238495929627741075_n
Jag har gjort den förr men lägger in den igen just för att den är så god.

Ca 4 dl väldigt finhackad melon
1 stor finhackad rödlök
10 små plommontomater – finhackade (eller ta en vanlig men gröp ur innanmätet)
1 finhackad chilifrukt eller mer/mindre efter smak
salt
balsamvinäger
olivolja

Blanda allt det hackade med en skvätt balsamvinäger och olja. Salta. Smaka av. Det ska vara syrligt och starkt!
Låt stå en stund och häll av överflödig vätska.

8 kommentarer Lägg till

  1. Den här ska jag komma ihåg när jag är på affären idag. Har ju en hög med zucchinibiffar kvar som jag gjorde i måndagskväll. Tror f.ö. jag kan äta zucchinibiffar varje dag utan att lida. Så känns det nu i alla fall. Den här gången upphöjdes kryddningen till perfektion 🙂 och på fredag får jag två bautastora zucchinis till. Jag som aldrig varit så särskilt förtjust i den grönsaken förut. Tror det beror på att den jämt serveras i skivor. Tråkigt.

    1. Maria skriver:

      zucchini kan ju vara världens tristaste och världens godaste. Tror att melonsalsa blir perfekt till. Sonen älskar att äta den till maten.

      1. Skönt att du förstod vad jag menade för jag såg sen att jag hamnade på sidospår över min egen duglighet. ..höhö…melonsalsa blir perfekt till.

  2. pysbloggen skriver:

    Matideér, ja tack!

        1. Maria skriver:

          Alla älskar väl schyssta meloner?

Kommentera

