Dillburgare

on

IMG_9671 IMG_9673 IMG_9674 IMG_9677

Blev sjukt sugen på dill igår vilket är förvånande för jag gillar inte ens dill. Men blir man sugen så ska det bejakas.

Fxade veggieburgare efter standardreceptet https://mariasmatintag.wordpress.com/2014/03/26/att-gora-en-perfekt-veggieburgare/ och klippte ner en halv kruka dill i smeten.

Fixade kall sås på den sås jag fick över från https://mariasmatintag.wordpress.com/2014/03/21/tofusallad-med-aggsmak-och-oljefri-veganmajonnas/ genom att riva ner skalet från en lime, pressa ner saften från samma halva och klippa ner dill och persilja i såsen och smaksatte lite mer med salt och lönnsirap.

Serverade med ugnsstekta potatisklyftor som en burgare med lök, tomat och avokado på.

Livet är gott att leva.

 

8 kommentarer Lägg till

  1. Paula skriver:

    Att bara ha kokt/stekt potatis i dill och tillbehör var för lätt?

    1. Maria skriver:

      Jag ogillar dill i potatis

      1. Paula skriver:

        Ah, ja då blev det annorlunda..

  2. Mies liv skriver:

    Ibland är det konstigt vilka sug som kan komma över en. Tyckte du det var gott med dill den här gången?

    1. Maria skriver:

      Jag tycker att dill passar bäst till fisk men jag kan tänka mig att göra en tofusallad med dill i.

      1. Mies liv skriver:

        Prova du och berätta sen. 😉
        Jag tycker ofta att dill kan ge en sådan metallisk smak och det ogillar jag.

        1. Maria skriver:

          Fast den köpta dillen smakar knappt något

          1. Mies liv skriver:

            Nä det är sant. Den är rätt safe att använda. 😉

Kommentera

