Jag vill oxå äta onyttigt ibland!

on

20140315-170625
Ändå sedan förra sommaren, när jag läste om Pizzeria Midsommar, har jag tänkt åka dit och igår var det dags. På vägar kantade av parkerade bilar tog jag mig till Midsommarkransen (har jag någonsin varit där förr? Aldrig med bil…) och hittade en P-plats precis utanför ingången.

Vilket ställe! Det fanns pizzor och kebab för köttätare, pizzor för laktovegetarianer och veganpizzor och vegankebab. Inte bara det – det fanns vitlökssås och beasås i veganstyle.

Sönerna åt en vanlig köttkebab, dottern och jag tog en vegankebabtallrik som serverades med VEEF och en vegansk vitlökssås – jättegott och vår inneboende tog en vegetarisk pizza med en massa grönt på toppat med mozarella.

Vilken bra idé med att servera all sorts mat och jag längtar väldigt mycket efter ”snabbmat” ibland.

Högsta betyg för maten!!!

20140315-170634

 

2 kommentarer Lägg till

  1. Lindslay skriver:

    Vilken bra idé att ha veganpizzpr med veganost. Vi brukar inte äta pizza så ofta ute, men då brukar jag ta bort osten bara. Och det är ju också gott men ost vill jag också ha på pizza 🙂

    1. Maria skriver:

      Det här dom även på pizzerian i min förort men inte lika många fyllningar utan enbart grönsaker och inga såser. Jag tycker att det är en fantastisk idé som verkligen ligger i tiden.

Kommentera

