Vegansk husmanskost!

img_9570

Det äts mycket chili och mat med asiatisk smak här hemma men ibland längtar jag efter kokt potatis och lite sås. Det är då jag blir glad över att ha VEEF hemma. Hittade VEEF på COOP utanför Uddevalla för 42 kronor paketet och köpte både det och CHI CHI för att ta med hem. Kostar 50 i Stockholm och då måste jag åka till Goodstore på Söder. Uddevalla kändes mycket närmare hahaha

7 portioner

2 pkt VEEF
1 stor purjo
10 stora champinjoner
Havregrädde så det täcker – kanske 4 dl?
2 msk senap. Använde grov skånsk
1 buljongtärning
2 pressade vitlöksklyftor
salt

Strila purjon och stek den med tunnskivade champinjoner tills dom mjuknat. Rör ner vitlök och senap och låt fräsa ihop. Strimla VEEF i tunna strimlor och blanda ner. Lägg i 1 buljongtärning och häll havregrädde över så det täcker. Låt koka ihop ca 15 minuter på svag värme.
Servera med potatis, lingonsylt, kokta morötter och kanske lite saltgurka

2 kommentarer Lägg till

  1. pysbloggen skriver:

    Det här ska jag banne mig testa ge till maken. Få se om han märker nåt.

    1. Maria skriver:

      Hoppas att du hittar det i någon butik, annars får dom väl ta in det 🙂

Kommentera

