Kollar en rawfoodvideo på you tube

on

Och tänker att:

Man måste ha ett rejält jävla skafferi/kylskåp hemma

Man ska få i sig runt 1.3 LITER dryck på mornarna

Man måste ägna mycket tid åt att äta för portionerna hon visar är inte för en familj utan för henne bara

Det måste bli dyrt…

Det skiljer sig en del från de små portioner av rawfoodrecept jag hittar på nätet

 

Men hon hävdar vikten av att få i sig minst 2000 kcal per dag

 

Jag kan tänka mig att äta enstaka måltider på detta sätt men jag vill absolut inte leva så här.

 

6 kommentarer Lägg till

  1. BodyMindVegan skriver:

    Jag experimenterade lite med raw food ett tag och jag mådde bra på det men blev tillslut trött på sallad.. Har ingen Vitamix och ingen dehydrator heller… Att äta mycket rå mat tycker jag dock är bra, men 100 procent som Kristina skulle jag nog inte klara.

    1. Maria skriver:

      Det är ju såna enorma mängder om man ska få näringsbehovet uppfyllt

      1. BodyMindVegan skriver:

        Sant! Det är ett ständigt ätande! Inte så hållbart för de flesta.

  2. gillsan1 skriver:

    nä nä, inte bara. Det finns små delar som jag gillar, precis som med paleo och vegan och vegetariskt och gluten och laktosfritt. jag blandar hej vilt. Fast jag ska börja kolla/laga en del av dina vegan recept lite mer 😀

    1. Maria skriver:

      Och glöm inte att mata katten med pumpa!

      1. gillsan1 skriver:

        bara jag inte pumpar katten…. 😛

Kommentera

