Helgens mest generösa kommentar

Polaren: jag är allätare och du är vegan men jag accepterar det

Vad ska man svara på sånt?

😀

9 kommentarer Lägg till

  1. Mies liv skriver:

    Typ, tack detsamma. 🙂

  2. WoW skriver:

    Men sanningen att säga finns det ju de där militanta veganerna och de accepterar ju inte allätarna…

    1. Maria skriver:

      Det är ju för att det är en livsåskådning att inte döda djur. Då blir det svårt att acceptera dödande. Det förstår jag fullt ut.

      1. WoW skriver:

        Du ja, men kanske inte alla allätare, pescetarianer, vegeterianer, köttomaner, huliganer osv.
        Människornas främsta drag är ju inte acceptans precis mot sin nästa 😦

        1. Maria skriver:

          Fast just här handlar ju oaccepansen mot dödandet och där tycker jag att dom har rätt även om jag själv inte skulle uttrycka mig så. Det är svårt att rättfärdiga dödande av levande varelser så jag antar att det är därför som det är känsligt

          1. WoW skriver:

            Tycker du och MV men det finns andra som inte kan acceptera att man inte skulle få döda för att leva av kött… alla blir saliga på sitt vis och man får uppskatta dem som accepterar andras ställningstaganden och åsikter även om de inte delar dem själv, oavsett vilket håll man tittar ifrån…
            Alltså din vän är ju storartad som accepterar dig, fast du är vegan 😉

            1. Maria skriver:

              Ja, han hade mest problem med vad han skulle ta med sig när han kom för tidigare brukade han ha med lammkött 🙂

          2. WoW skriver:

            Jag kan ta det 😆

Kommentera

