Proteinbrist av plantbaserad kost? Omöjligt att träna på?

on

Nu tränar jag ju inte men jag får en del frågor om hur proteinet räcker i den plantbaserade kost jag äter så idag hittade jag ett e-magasin från Djurens rätt (ni som inte är intresserade av djurrätt hoppar till sid 14 och läser om tränande människor som lever utan att få i sig animaliskt protein) intressant att läsa och visar att det inte är några konstigheter med maten alls.

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=d61d8rqm&gInitPage=1

2 kommentarer Lägg till

  1. Linda i Berlin skriver:

    Ja, men det klart en kan träna på vegan kost. Protein finns ju i massor av livsmedel som inte är animaliskt. Jag såg en intervju med en tyngdlyftare i somras. Han var vegan och det verkade fungera jättebra för honom att träna.

    1. Maria skriver:

      Det finns så mycket okunskap vilket är synd

Kommentera

