Rotfrukter i slowcookern

20131228-113315.jpg

20131228-113331.jpg
Jag har ju ägnat lite tid åt att tömma grönsakslådan i kylen. Det går så där trots att all min mat baseras på just grönsaker. Men idag kommer min veckohandling från Mathem och med det nya grönsaker…

Så middagen ikväll blir något med ”rostade” rotfrukter från slowcookern.
Det ska bli intressant för jag har aldrig tillagat något i den som inte legat i vätska och denna gång har jag bara 2 msk kokosfett i grytan bortsett från rödbetor, morot, palsternacka, vitlöksklyftor, thaichili och salt

Har ingen aning om när det blir klar men till 17 kanske?

Tre timmar senare (körde på high)
Är allt klart!

Efter två timmar la jag ner färsk grönkål och brysselkål från frysen. Plus 3 dl kokta kikärtor. Före servering blandade jag i majs och svarta oliver.

Lite veganmajonnäs smaksatt med rostade sesamfrön och örtkryddor passar utmärkt till.
Nu blir det kombinerad lunch/middag

20131228-143735.jpg

3 kommentarer Lägg till

  1. lindajsson skriver:

    Tänkte höra med dig.. har du något tips på vad jag ska göra med jordärtskockor som är utöver det ”normala”??

    1. Maria skriver:

      Jag tycker att som är godast ugnsrostade, gärna serverade med någon chilismaksatt dippa till eftersom dom är så pass söta i smaken, men det kanske är så du brukar göra dom? Det är oxå gott att kokta jordärtskockor med potatis och servera som mos/puré till mat

      1. lindajsson skriver:

        Smart med chilidipp, brukar ha en tendens att salta för mycket just pga av sötman de har naturligt.
        Tack!

Kommentera

