Indiskt efter någon annans recept!

Jag är inte så där jättebra på indisk mat och hittade sidan http://mamasroughcooking.com/2013/09/13/khadu-theeyal-vintersquash-i-rostad-kokossas/ med en massa fantastiska recept och lagade för en gångs skull ett recept utan att avvika från receptet. Bortsett från att det skenade lite med korianderfröna och blev 1 matsked istället för 1 tesked vilket gav en något för blommig smak på maten enligt mitt tycke. Men det var intressant och för mig en hel del nya smaker som kändes ovana.
Idag testar jag det i matlåda igen och passade på att lägga ner en avokado och lite tomater i väskan för det var nästan på gränsen till väldigt starkt 😉
Egentligen gillar jag inte ris speciellt mycket men det mättar bättre än tex blomkål och broccoli som jag gillar bäst att äta till indisk mat

2 kommentarer Lägg till

  1. mamaantoinette skriver:

    Kul att du gillar min blogg. Har inte skrivit på ett tag men snart kommer det mer!! Är i Thailand och hämtar inspiration.

    1. Maria skriver:

      Då ser jag fram emot massor av fantastiska recept på traumat av inspireras av framöver 🙂

Kommentera

