Och jag var ju tvungen…

Åkte in till stan på lunchen för att leta indiska kryddor men hittade inte det jag ville ha (amchur, hing, nigellafrön, libbstickefrön och svartsalt) med jag hittade en sida (med svindyr frakt) att beställa från… och då kunde jag inte hålla mig…

1 x Amchur Pulver (22053-) = 40:-kr
Förpackning 400g
1 x Nigella Frön Ekologisk 25g (EKO-NF-25) = 39:-kr
1 x Majs – 1kg () = 30:-kr
1 x Kikärtsmjöl (RFG010-p-) = 30:-kr
Förpackning 1Kilo
1 x Libbstickafrö – Ajwain (13878_0-) = 22:-kr
Förpackning 100g
1 x Svartsalt Pulver – Kala Namak (13884_0-) = 20:-kr
Förpackning 100g
1 x Asafoetida Pulver – Hing (AP5001-) = 39:-kr
Förpackning 100g

 

http://mamasroughcooking.com/2013/09/04/indiska-kryddor

6 kommentarer Lägg till

  1. WoW skriver:

    Vi har nigellafrön från Marocko om du vill ha lite…

    1. Maria skriver:

      Nu hann jag beställa, antar att det inte går åt så mycket? Vi kan laga mat med dom i januari!

      1. WoW skriver:

        Visst vi har massor, man skulle andas in ångorna från dem när man var förkyld eller hade huvudvärk…

        1. WoW skriver:

          Då går de liksom inte precis åt 😉

        2. Maria skriver:

          Intressant för dom luktar ju lite lök. Ungefär som när jag skivade rödlök och hällde varmvatten på när sonen var liten och hade hosta

          1. WoW skriver:

            Njae, lök vet jag inte precis… men det finns ju flera olika sorter lärde vi oss den sommaren dottern skulle odla dem…

Kommentera

