Inspirerad av Gordon.. Trots allt

20131209-161558.jpg
Jag gillar inte stjälkselleri. Så är det bara så att jag hade en bunt hemma är egentligen ganska obegripligt. Men jag tittade när Gordon picklade selleri igår och tog genast itu med att pickla. Det kanske blir gott?
På fri hand kokade jag ihop äppelcidervinäger med socker, salt, korianderfrön, senapsfrön och torkad chili som jag hällde över de centimeterskurna selleribitarna. Om nån vecka ska jag våga prova 😉

20131209-162053.jpg

3 kommentarer Lägg till

  1. pysbloggen skriver:

    Funderade just hur det kom sig att du gav dig på selleri, vi gillar ju i-n-t-e selleri.

    1. Maria skriver:

      Tänk om dom smakar gott så här? Kan ju inte bli sämre!

Kommentera

