Inte värdens (eller världens) snyggaste mat men såååå god

IMG_8412

 

Min glashällsspis i lägenheten går på 1 fas dvs att det aldrig går att få det riktigt varmt. Jo, det blir varmt men det tar evigheter. Att koka pastavatten – utan vattenkokare – tar 45 minuter och när pastan läggs i kallnar det så mycket att det aldrig kokar upp igen.  Och ja – jag använder alltid vattenkokare. När jag blir rik ska jag dra om elen hemma men inte just nu…

Att woka mat krispigt och snabbt är en dröm… men jag steker på så gott det går.

Till middag igår rensade jag i grönsaksfacket i kylen: Palmkål, paprika, lök, ostronskivling frästes med chili och vitlök. Hyvlade fast tofu med osthyveln och fick ganska knapriga skivor att lägga i. Kokade risnudlar (Jag älskar risnudlar) och blandade i och hällde lite tamari och sesamolja över.

Jag åt 3 portioner… 3. Det är inte normalt men det var så himla gott.

Kommentera

