Bovetewraps

Jag måste erkänna att jag kände mig aningen tveksam men jag var himla sugen på wraps. Skulle verkligen blötlagt bovete och vatten hålla ihop till en wrap som både gick att vända i pannan och höll ihop fyllningen? Jajjemän!

Sidan som jag hittade receptet på har försvunnit men jag hittade den i cachen:

Du lägger helt bovete i blöt över natten. Sedan gäller det att skölja de små kornen noggrant. Du lägger sedan lika delar vatten och bovete i din mixer tillsammans med en vitlöksklyfta, en liten bit gullök, lite salt och  färsk persilja (använd dina favvokryddor till detta). Jag lade till lite spiskummin.

Mixa sedan alltihop. Hetta upp en platta med lite kokosolja eller smör och se till att du har en förbannat bra stekpanna, typ keramikbeläggning.

Bli inte rädd för att du tror du har tagit för mycket vatten och bli inte rädd när det fräser ordentligt. Stek ca 4 minuter på varje sida.

Kommentera

